Muzeum Pożarnictwa

Muzea coraz liczniej obecne są w przestrzeni internetu, nie tylko poprzez strony internetowe, lecz poprzez stworzone katalogi online. Karlino również do tego grona chce dołączyć. Ten skromny katalog  online, który jest w rozbudowie ma służyć przede wszystkim celom poznawczym i edukacyjnym. Chcielibyśmy za jego pomocą upowszechniać wiedzę o zbiorach naszego muzeum oraz przyszłego Muzeum Pożarnictwa. Katalog będzie stale uzupełniany o nowe fotografie i teksty.

Loading…

Samochód: Tatra 148, rok produkcji 1975

Tatra 148 – samochód ciężarowy o dużej ładowności produkcji czechosłowackiej. Produkcję seryjną rozpoczęto w 1969 roku, a zakończono w 1982 roku. Produkowana w licznych wersjach nadwoziowych (w tym specjalistycznych: wojskowych i strażackich) na podwoziach 4×4 i 6×6. Eksportowana do wielu krajów socjalistycznych. Wóz wielokrotnie uczestniczył w działaniach gaśniczych, również poza terenem szczecińskiego portu, m.in. podczas tragicznego pożaru Kombinatu Gastronomicznego „Kaskada” w Szczecinie (1981 r.) oraz w akcji Karlino 80’, podczas erupcji ropy i gazu na szybie Daszewo-1.

Przez 25 lat służyła ratownikom z Portowej Straży Pożarnej w Szczecinie. W 2000 roku trafiła na wyposażenie Ochotniczej Straży Pożarnej w Moryniu. Po 45 latach pożarnicza Tatra 148 odjechała na strażacką emeryturę do Karlina. Wóz zakupiła firma Homanit i przekazała jako darowiznę do powstającego Muzeum Pożarnictwa w Karlinie.

Loading…

Samochód: Magirus-Deutz 150D10, rok produkcji 1966

Magirus-Deutz – niemiecka marka samochodów ciężarowych, produkowanych przez koncern Deutz AG. Firma Magirus powstała w latach 60. XIX wieku, gdy Conrad Dietrich Magirus – komendant straży pożarnej w Ulm założył firmę budującą maszyny pożarnicze. Po wielkim sukcesie rynkowym w latach 50. i 60. XX wieku Magirus-Deutz przeszedł kryzys w latach 70., który doprowadził do integracji producenta z grupą Iveco. W latach 80. XX w. zrezygnowano z marki Magirus-Deutz.

Samochód pożarniczy Magirus-Deutz 150D10 jeszcze kilka lat temu był używany jako pojazd straży pożarnej w firmie Homanit na terenie Niemiec. Auto jak na swój wiek, zachowany w bardzo dobrym stanie technicznym i wizualnym. Wszystkie podzespoły są oryginalne i niebyły modyfikowane ani przerabiane. Oryginalność w ukompletowaniu nadwozia, wyposażenia, zawieszenia wynosi 90%, natomiast silnik i układ kierowniczy jest w 100% oryginalny. Wóz przekazała firma Homanit jako darowiznę do powstającego Muzeum Pożarnictwa w Karlinie.